woensdag 29 juli 2009

Gast

Omdat de kans vrij klein is dat ik ooit Zomergast wordt a) omdat ik ongeveer even spraakzaam ben als Rolf en b) omdat ik vooralsnog niets opzienbarends heb gedaan, bedacht ik mijn eigen Zomergastenavond die K. en ik binnenkort gaan vieren.

Dat ik daar niet alles zal kunnen laten zien wat ik wil, weet ik nu al. Ik heb namelijk al uren besteed aan zoeken naar een korte film die begin 2001 door de NPS werd uitgezonden.

Ik, nog in de kast, zag een vooraankondiging. Vrijdagavond zou er op Nederland 3 een film te zien zijn over een Surinaams meisje dat worstelde met haar geaardheid.
Ik, net op kamers, besloot dus om voor het eerst niet al op vrijdag naar huis te gaan, zodat ik in alle rust naar de film kon kijken. Vragen van mijn broer, die het maar raar vond dat ik pas zaterdag thuis zou komen, ontweek ik. (Net zo gemakkelijk als de vragen over de afwezigheid van een verkering).
Ik, genesteld op de bank, schakelde vrijdagavond in op Nederland 3, om een kwartier en een paar tranen later de televisie weer uit te doen.

Het was een korte film.

Geen opmerkingen: