zondag 31 mei 2009

Wasbeer

De eerste keer dat ik naar een concert van Racoon zou gaan, verstuikte ik mijn enkel. (En door die enkel raakte ik aan de praat met mijn -toen nog niet- eerste vriendinnetje en anderhalve week later was ik met een been uit de kast, maar dat is weer een ander verhaal).
De tweede keer ging ik wel echt. Dat was in Zaandam, na tapas met G. en D. (of A.ea). Bij Brother liep ik huilend weg na het horen van de zin you've got to let her go now': liefdesverdriet. Daarna zag ik ze nog twee keer: in Vredenburg en bij Concert at sea.

We zouden dus kunnen stellen dat bij tachtig procent van de concerten waar ik was Racoon optrad.

Maar Racoon is ook Overvecht. Mijn muzikale opvoeder E. had de cd Another Day, die we heel vaak draaiden. Vrijdagavond - in de zon, met een witbiertje en een potje trictrac - deden we dat weer en ik dacht: als ik hier een stukje over typ, welk nummer moet ik er dan in vredesnaam onder zetten?