donderdag 14 mei 2009

Sering

Voor mijn huis, rechts van mijn voordeur (voor bezoekers links) staat een struik in bloei. Dat het een Sering is vertelde mijn lief mij. Ik weet van deze Sering dat deze lekker ruikt, dat hij er mooi uitziet en dat hij van mij is, want hij staat voor mijn huis. Ik herhaal: van mij, voor mijn huis.

Dit weekeinde zag ik iemand voor de struik staan. Een vrouw, maar wat ze deed was onduidelijk. Gisteren zag ik weer iemand voor mijn struik staan en herkende ik mijn overbuurvrouw. Met een schaar en een aantal takjes in haar hand betrad ze haar eigen huis. Ik was daarvoor te verbouwereerd geweest om de deur open te trekken en haar op heterdaad te betrappen. Nu vraag ik me nu al een dag lang af waarom ze dit zonder te vragen doet en hoe ik haar dat ga vragen.


(let op de zielige stompjes, net onder het midden)

Geen opmerkingen: