woensdag 25 maart 2009

Dykes

Na alle chips is het nu tijd voor wat high culture. In the New Yorker las ik een leuk stukje lesbische geschiedenis uit de jaren zeventig (getipt door de broer van mijn lief). Het ging over radicale lesbo's die zich de Van Dykes noemden en door de Verenigde Staten reden in een busje, het met elkaar deden en contact met mannen vermeden. Heather van Dyke, de leider van de groep, is inmiddels wat gematigder geworden. Maar over de huidige generatie homo's is ze duidelijk tegenover journalist Ariel Levy.

"Your generation wants to fit in," she told me, for the second time. "Gays in the military and gay marriage? This is what you guys have come up with." (...) "We didn't sit around looking at our phone or looking at our computer or looking at the television - we didn't sit arount looking at screens. We didn't wait for a screen to give us a signal to do something. We were off doing whatever we wanted."


Ik geloof dat ik beter pas bij de generatie die 'wants to fit in.' Ik ben namelijk dol op 'looking at screens' en mannen.

Geen opmerkingen: