dinsdag 5 april 2011

Poëzie-eruptie



Wat een mooi woord: poëzie-eruptie. Daar moeten er meer van komen. Dat Lilian Helder opeens zegt: Ik ben niet warrig. Ik ontwricht de chaos die doorgaans voor volmaakt doorgaat. Dat Cruijff zegt: ik draai een kleine revolutie af.

Rutte beëindigt een betoog met dat hij dit bij zichzelve heeft overdacht, verregend op een miezerige morgen. De geur van hoger honing is voor de plaatselijke imker, kleuterleidsters zeggen: dag ventje op de fiets met de vaas met de bloem.

Datingsitebezoekers schrijven: ik zoek een reisgenoot' en bouwvakkers vervangen 'jij heb ze lekker in je netje hangen' door 'Uw twee borsten zijn als twee welpen, tweelingen van een ree'.

Robert M. in het Pieter Baan Centrum tegen de psych: eer zal men poepen in zijn hoed, dan dat ik mijn hart blootleg.

Gerrit Hiemstra citeert Bloem in november en Gorter in mei. Wilders ziet denkend aan Holland enkel nog brede rivieren en Kim Holland twittert: Eros ontwortelt mijn hart.

Meer poëzie maakt de maatschappij een beetje mooier. Denk ik.

Geen opmerkingen: