dinsdag 7 april 2009

Handgranaat

Toch grappig dat ik voorafgaand aan elke letter die ik lees wil weten wie die letter heeft getikt, dat ik bij elk blad dat ik in handen krijg eerst het colofon check en dat ik bij het zien van een mooie foto me tot nu toe nooit afvroeg wie die heeft geschoten.

Gisteren werd bij de fotocursus het werk van Diane Arbus besproken. Omdat ze een zogenaamde twee-oogs camera had en het toestel op buikhoogte hield, wordt wel van haar gezegd dat ze foto's met haar buik nam. In 1971 pleegde ze zelfmoord op 58-jarige leeftijd.



Update: Ik hoor net van zuslief dat de mooie poster die zij aan de muur heeft hangen ook een Arbus is. Dat bevestigt maar weer eens dat ik toch ook eens op de maker van iets dat ik mooi vind moet gaan letten.

1 opmerking:

Letterlijk zei

Heb je wel eens bij ons boven de bank gekeken?
En dan vroeg je je nooit af...