maandag 2 januari 2012

Droom

Vannacht was ik in New York. Ik had nog een paar uur tot het vliegtuig vertrok, maar wilde per se nog naar deze tentoonstelling in het Guggenheim. Vannacht kon ik niet op zijn naam - Maurizio Cattelan - komen, maar dat maakte niet uit. Ik had foto's gezien van de tentoonstelling en wist waar hij hing. F. en G. wilden niet nog een nachtje langer blijven, wat jammer was, want dan had ik niet zo veel haast hoeven hebben.

Hoewel ik een paar maanden geleden nog in New York was, kon ik de weg naar het Guggenheim maar moeilijk vinden. Ik ging via de bazar in Istanbul, maar die was in het oude deel van het Guggenheim en niet in dat deel van die koepel. Toen ik daar de weg vroeg, bleek dat ik toch buitenom moest. Ik rende me suf. Totdat ik wakker werd.

Gemiste kans dit, want ik denk niet dat ik voor 22 januari nog een keer droom dat ik in New York ben. Jammer.

Geen opmerkingen: