woensdag 12 mei 2010

Openslaan

De stapel boeken die ik op mijn fantastische feestje in 't Weerbericht incasseerde ga ik op mijn aanstaande vakantie in een huisje in Zuid-Limburg helemaal lezen. Hoop ik.*
Ik werd onder meer verrast met een dichtbundel van Rodaan Al Galidi met de mooie titel Digitale hemelvaart. De verwachtingsvolle ogen van mijn teamgenoten kon ik geruststellend toeknikken toen ik de bundel van de voor mij onbekende Irakese Nederlander opensloeg en las:

Alsjeblieft

Laat me
mijn droom volgen.
Maak eerst
de droom wakker,
daarna mij.

*Ik heb namelijk ook een legpuzzel van 1500 stukjes gekregen die ook dan ingekopt dient te worden. Gelukkig heb ik daarvoor van mijn moeder hele geschikte technieken geleerd (eerst de hoekjes vinden, dan het frame leggen, de stukjes sorteren op kleur en in verschillende bakjes doen, de rest is dan kinderspel).

1 opmerking:

Nynke zei

Ik vond de puzzel sowieso een belachelijk idee, maar drie keer raden wie weer eens niets gevraagd werd...